Wydział Organizacyjno-Gospodarczy zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa oraz koordynację zamówień publicznych.
W skład struktury organizacyjnej Wydziału Organizacyjno- Gospodarczego wchodzi Biuro Zamówień Publicznych.
Pracą Biura Zamówień Publicznych kieruje Kierownik Biura, który podlega Dyrektorowi Wydziału.
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjno-Gospodarczego należy:
- prowadzenie Punktu Kancelaryjnego Starostwa;
- organizacja sprawnego funkcjonowania środków łączności;
- administrowanie lokalami, utrzymanie porządku oraz wykonywanie bieżących prac remontowych;
- zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
- zabezpieczanie mienia Starostwa;
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa;
- prowadzenie ewidencji ilościowej nisko-cennych składników majątku (wyposażenia) oraz obcych środków trwałych;
- prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją;
- administrowanie oficjalnym serwisem internetowym powiatu;
- administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej;
- zlecanie konserwacji i naprawy sprzętu komputerowego;
- instalowanie i testowanie oprogramowania komputerowego;
- planowanie i bieżąca realizacja zadań w ramach przedsięwzięć informatycznych Starostwa;zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych i teletechnicznych przez administratora systemu;
- administrowanie i zarządzanie użytkownikami oraz infrastrukturą teleinformatyczną;
- zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych w systemach informatycznych;
- prowadzenie centralnego zbioru dokumentów dotyczących kontroli zewnętrznych, zawierającego min.: protokoły kontroli, wystąpienia pokontrolne oraz odpowiedzi na wnioski i zalecenia, z wyłączeniem dokumentów dotyczących kontroli projektów finansowanych ze środków zewnętrznych;
- prowadzanie spraw związanych z eksploatacją i użytkowaniem samochodów służbowych;
- koordynacja zadań związanych z ubezpieczeniem majątku Powiatu, współpraca z Wydziałem Budżetu i Finansów oraz Brokerem Ubezpieczeniowym;
- prowadzenie rejestru wniosków o udzielanie informacji publicznej;
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa.
Do podstawowych zadań Biura Zamówień Publicznych należy:
- przygotowywanie i przeprowadzanie we współpracy z wydziałami starostwa postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych oraz przepisami wewnętrznymi normującymi zagadnienia zamówień publicznych, w tym przygotowywanie SIWZ i projektów umów;
- prowadzenie rejestrów umów o wykonanie zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane zawieranych przez powiat;
- obsługa techniczno-organizacyjna i sekretarska komisji przetargowych;
- wykonywanie czynności poprzedzających zawieranie umów o udzielanie zamówienia publicznego oraz wykonywanie czynności z zakresu koordynacji zamówień publicznych w wewnętrznych komórkach organizacyjnych i jednostkach organizacyjnych;
- przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych normujących zagadnienie zamówień publicznych;
- przygotowywanie planu zamówień publicznych i sprawozdań dotyczących zamówień publicznych;
- sporządzenie i publikacja na stronie internetowej planu postępowań o udzielenie zamówień, jakie planuje się przeprowadzić w danym roku finansowym;
- sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych;
- prowadzenie scentralizowanej obsługi zamówień publicznych w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych tj.:
– prowadzenie na wniosek dyrektorów jednostek obsługiwanych zamówienia publiczne, w granicach środków przeznaczonych w budżecie;
– wszczęcie postępowania przetargowego po złożeniu przez Dyrektora jednostki obsługiwanej wniosku o uruchomienie procedury przetargowej, zawierającego opis przedmiotu zamówienia”.
W znakowaniu spraw Wydział Organizacyjno-Gospodarczy używa symbolu „OG”.