Szanowni Państwo,

informujemy, że rozpoczął się nabór do konkursu na najbardziej aktywnego lidera lokalnej społeczności „Nasz Sołtys” organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Celem konkursu jest zachęcenie do aktywnego zaangażowania w inicjatywy na rzecz rozwoju sołectw oraz promowanie działalności sołtysów. Konkurs zostanie rozstrzygnięty w dwóch kategoriach: dla pań pełniących funkcję sołtysów oraz dla panów pełniących funkcję sołtysów.

Nagrody

Na laureatów, prócz przyznania tytułu „Nasz Sołtys”, w każdej kategorii czekają atrakcyjne nagrody:

I miejsce – 5 000 zł;

II miejsce – 4 000 zł;

III miejsce – 3 000 zł.

Dla Uczestników wyróżnionych prac konkursowych przewidziane są nagrody finansowe o wartości 2 000 zł.

Jak zgłosić Kandydata/Kandydatkę do tytułu „Nasz Sołtys”?

Zgłoszenie w formie filmu lub prezentacji multimedialnej obejmuje opisanie oraz przedstawienie działalności sołtysa na rzecz rozwoju społeczności lokalnej i swojego sołectwa, m.in.

  • wpływ na integrację społeczności lokalnej,
  • materialne rezultaty działalności np. poprawa infrastruktury komunalnej, wykorzystanie środków z funduszu sołeckiego;
  • działalność społeczna,
  • współpraca z samorządem gminy,
  • udział w konkursach,
  • aktywna reprezentacja sołectwa.

Zgłaszający mogą wykorzystać najnowocześniejsze techniki multimedialne. Prace nie mogą być drukowane, malowane, pisane lub w innej formie przeniesionej na papier.

Kto może zgłaszać Kandydatów/Kandydatki?

Zgłoszeń dokonywać mogą:

  • rady sołeckie,
  • mieszkańcy sołectwa (co najmniej 5 osób),
  • rady parafialne,
  • organizacje społeczne i pozarządowe działające na wsi,
  • stowarzyszenia sołtysów,
  • organy władzy samorządowej – powiaty.

Kto może zostać Kandydatem/ Kandydatką do tytułu „Nasz Sołtys”?

Do tytułu „Nasz Sołtys” można zgłaszać sołtysów z województwa lubelskiego, którzy aktualnie pełnią funkcję i pełnili ją przez cały poprzedni, 2022 rok.

Termin przesyłania zgłoszeń

Zgłoszenia przyjmujemy do 20 sierpnia 2023 r. do godz. 15:30.

Zgłoszenia można przesyłać do Urzędu Marszałkowskiego pocztą tradycyjną lub dostarczyć osobiście:

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie, ul. Artura Grottgera 4

20-029 Lublin, Kancelaria Ogólna(parter);

 

Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie.

 

Powyższa informacja pochodzi z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie.