Krzysztof Nadolski
Biuro Rzecznika Konsumentów dla m. Chełm i Powiatu Chełmskiego
Pl. Niepodległości 1, 22-100 Chełm, pok. 21 (parter)
tel. 82 562-75-05, 82 564 38 89
e-mail: rzecznik.konsumentow@powiatchelmski.pl
Godziny pracy biura:
Dzień | Godziny |
---|---|
Poniedziałek | 7.30 – 12.00 |
Wtorek | 9.00 – 17.00 |
Środa | 7.30 – 12.00 |
Czwartek | 9.00 – 17.00 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania w zakresie ochrony praw konsumentów.
W znakowaniu spraw Powiatowy Rzecznik Konsumentów używa symbolu „PRK”.
Do podstawowych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami UOKiK, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawach lub przepisach odrębnych.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje, że udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymaną pocztą elektroniczną (e-mailem) która spełnia wymogi określone w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1966 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 ze zm.), którego brzmienie jest następujące: „Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych”.
Oznacza to, że treść kierowanej do Powiatowego Rzecznika Konsumentów korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
- osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzi;
- adresu (ulicy, nr domu, miejscowości i kodu pocztowego ) tej osoby;
- opisu sprawy i zapytania.