Zgodnie z art 15 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107) zwołuje się II sesję Rady Powiatu w Chełmie w dniu 7 czerwca 2024 r. o godz. 12:00 w sali konferencyjnej  nr 83,  pl. Niepodległości 1.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad sesji.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Zatwierdzenie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
  5. Informacja z działalności Zarządu Powiatu.
  6. Interpelacje i zapytania radnych.
  7. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie za 2023 rok.
  8. Sprawozdanie z realizacji „Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na Lata 2021-2026” za 2023 r.
  9. Sprawozdanie z realizacji „Powiatowego Programu Działań Profilaktycznych w Zakresie Promowania i Wdrożenia Prawidłowych Metod Wychowawczych w Stosunku do Dzieci w Rodzinach Zagrożonych Przemocą w Rodzinie na Lata 2021-2026” za 2023 r.
  10. Sprawozdanie z realizacji „Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na Lata 2021-2026” – za 2023 r.
  11. Sprawozdanie z realizacji „Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej w Powiecie Chełmskim na lata 2021-2023” – za 2023 r.
  12. Sprawozdanie z realizacji zadań zawartych w „Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Powiatu Chełmskiego na Lata 2022-2030” – za 2023 rok.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.
  14. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji skarg, wniosków i petycji.
  15. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rozwoju Gospodarczego i Integracji Europejskiej.
  16. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetu, Rolnictwa, Oświaty i Spraw Społecznych.
  17. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej.
  18. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2024 rok.
  19. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia z budżetu powiatu chełmskiego dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  20. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.
  21. Wnioski komisji.
  22. Komunikaty Przewodniczącego.
  23. Zakończenie obrad sesji.